Szem- és látásvédő vitaminok

B2 vitamin és látás, B2-vitamin (riboflavin): az antioxidáns

Küldés A B2-vitamin vagy más néven riboflavin a B-komplex vitaminok fontos tagja, a táplálékból felszabaduló ener­gia hasznosításában vesz részt. Nélküle a B-vitaminok nem lennének kellően hatékonyak a tápanyagok anyagcseréjében, a sejtek védelmében és az egyes tápanyaghiányok megelőzésében.

Netamin SZEMKOMPLEX tabletta

Vízoldékony, könnyen felszívódik. A kiürített mennyiség mindig a szervezet igényeitől függ, és fehérjeveszteséghez társulhat.

b2 vitamin és látás hyperopia myopia astigmatizmus

A többi B-vitaminhoz hasonlóan a szervezetben nem tárolódik, és rendszeresen pótolni kell táplálékkal vagy étrendkiegészítőkkel. Riboflavin szükséges a vörösvérsejtek képződéséhez, az antitestek termeléséhez, a sejtlégzéshez és a növekedéshez. Enyhíti a szem fáradtságát, és fontos a szürkehályog megelőzésében és kezelésében.

Adjuk meg a testünknek azt, amire szüksége van

Segít továbbá a szénhidrátoka zsírok és a fehérjék metabolizmusában. Megfelelő mennyiségű bevitele különösen fontos a terhesség alatt, mivel e vitamin hiányában a fejlődő magzat sérülhet, még akkor is, ha az anya nem tapasztal hiánytüneteket. Riboflavin szükséges a triptofán aminosav anyagcseréjéhez is, amely aminosav niacinná alakul át a szervezetben.

A B2-vitamin egyik fontos tulajdonsága, hogy képes felgyorsítani a B6-vitamin aktivitását a szervezetben.

Szem- és látásvédő vitaminok

Ugyanakkor, ez az egyik legfőbb tápanyag a glutation fontos antioxidáns előállításában. A B2-vitamin és a glutation oly szorosan kapcsolódik egymáshoz, hogy a tudósok gyakran a szervezet glutationszintjét is mérik a riboflavinszint értékelésekor.

A riboflavin korlátozza a stroke vagy szívroham által okozott sejtkárosodást, és minimálisra csökkenti a különböző méreganyagokból származó légúti sérülések kockázatát3.

A riboflavin hiánya ronthatja a vas felszívódását a szervezetben, és gyengíti a pajzsmirigy működését4.

Répa és a tápanyagok a szemnek

Egyes kritikus betegségek igénylik a riboflavin emelt szintű bevitelét. Egy kísérletben intenzív osztályon kezelt beteget vizsgáltak, és azt állapították meg, hogy az alacsony B2-vitaminszint jelentősen emeli a halálozás kockázatát. Más kutatások szerint a B2-vitaminhiány növeli a depresszió és más lelki problémák kialakulásának valószínűségét.

Napi szükséglete Általában könnyen hozzá b2 vitamin és látás jutni a szénhidrátban gazdag táplálékokból, mint például a kenyérfélékből, gabonapelyhekből, zabételekből, barna rizsből.

Ha csökkentett kalóriabevitelű étrendet folytatunk zsírcsökkentő programvagy sok finomított szénhidrátot eszünk, akkor is szenvedhetünk B-vitamin-hiányban. B2-vitaminból általános használatra a napi igény ,5 mg a legtöbb ember számára.

Vitaminok és tápanyagok a jó látásért

Ha terápiás célból növeljük ezt az adagot, akkor figyeljünk oda arra, hogy a megemelt dózis egyensúlyban legyen a többi B-komplex vitamin mennyiségével. A B2-vitamin természetes forrásai A teljes kiőrlésű gabonák jó forrásai a B2-vitaminnak, de a finomított lisztek még vitaminnal dúsított formában sem megfelelőek. Magas riboflavintartalom található a következő ételekben: máj, sajt, tojássárgája, hal, hüvelyesek, tej, baromfi, spenótteljes kiőrlésű gabonák és joghurt.

Egyéb természetes források: spárga, avokádó, brokkoli, kelbimbó, ribizli, hínár, zöld leveles zöldségek, gomba, dió és vízitorma.

Táplálkozás és táplálékkiegészítők a szemorvos szemszögéből

Gyógynövények közül a lucerna, bojtorjángyökér, kamilla, édeskömény, könyv módszerek a látás javítására, ginzeng, komló, csalán, b2 vitamin és látás, borsmenta, csipkebogyó és zsálya tartalmaz B-vitamint.

Az orális fogamzásgátlók szedése, a stressz és a megerőltető testmozgás fokozott riboflavinbevitelt igényel.

b2 vitamin és látás Tiszta látást akarok

Figyeljünk oda arra, hogy a B-vitamin könnyen sérül fény, antibiotikumok és alkoholfogyasztás hatására. Hivatkozások 1. Weisburger, J, H.

Más fontos látásjavító vitaminok

Eckhert, C, et al. Nutrition Reviews, 51 5 : Bell, I. Shcniun, S, D.

b2 vitamin és látás látás 0,5 mínusz

Shenkin, S. Forrásjegyzék Robert C. Atkins: Dr. Phyllis A.