5 látásjavító zöldség, gyümölcs és hal

Milyen ételek jó hatással vannak a látásra. Mit együnk a jó látásért? - HáziPatika

November Így egyél a jó látásért!

A szem betegségeinek kialakulásának esélyét jócskán csökkenthetjük, ha egyes ételeket előnyben részesítünk a hétköznapok során. Megnéztük, melyek is azok a vitaminok, mínusz 3 az a látásélesség éppen konkrét ételek, amelyek fogyasztásával sokat tehetünk a látásunkért.

A szem egészségének megőrzéséért sokat tehetünk szemtornával, szemcseppekkel, de helyes táplálkozással is.

NLCafé Ajánlom Mára már sok forrásból kapjuk az információt, hogy a különféle antioxidánsok, vitaminok és ásványi anyagok segítségével befolyásolhatjuk a látásunkat, javíthatunk a szem sötéthez való alkalmazkodási képességén, és nem csak felvértezhetjük szervezetünket, erősíthetjük szemünket, de megelőzhetünk akár olyan betegségeket is, mint a makuladegeneráció vagy a hályogok.

Elég csupán néhány a szemnek fontosabb vitamint, plusz béta-karotint, cinket, flavonoidokat, szelént, luteint és zeaxantint beiktatnunk az étrendünkbe, és máris sokat tettünk a jobb látásért. De nézzük is leginkább, mire és miért kell fókuszálnunk?

Ételek, melyek jók a szemnek

Béta-karotin Fontos A-vitamin-forrás, ami különösen jó hatással van a jó látásra és a nyálkahártyák egészségére. Miben található?

mi a dioptria a látásban

A sárgarépában, a spenótban, a leveles kelben, az édesburgonyában. Flavonoidok A falvonoidok hatásukat antioxidánsokkal együtt A- C- E-vitamin képesek kifejteni, sokponton, elősegítik a makula egészségét, de a hályogok kialakulásának esélyét is mérsékelik.

Tiszta látást akarok

Fotó: Thinkstock Miben található? A tea, a citrusfélék, a vörös bor, az áfonya, a cseresznye, a hüvelyes termények és a szójatermékek egyaránt kiváló flavonoidforrások.

Lutein és zeaxantin A hályogok ellen szintén kihagyhatatlan fegyver a lutein és zeaxantin.

A kért oldal nem található a szerverünkön. Eljátszottál már a gondolattal, hogy milyen lennél, ha ember helyett egy étel lennél? Milyen ételre hasonlítasz a leginkább? A kérdésfelvetés is elég bizarr, de ha szembesülsz a válasszal az méginkább az lesz!

A spenótban, a kelkáposztában, a karalábéban, a leveles kelben és a cukkiniben is. Omegazsírsavak Remek segítség a szemszárazság ellen és a makula egészségét is segíti!

látásgyakorlatok és ajánlások

Hideg tengeri halakban, a mandulában, a dióban is megtalálhatók. Szelén A C- és E-vitaminnal együtt a komolyabb szemfenék-meszesedés tüneteit csökkenti.

Keress receptre vagy hozzávalóra 7 fontos teendő, hogy megóvd a látásodat helyes étkezéssel! Szemünk fénye mindennél több ér, ám ha az idő múlásával egyre nehezebb olvasod el a feliratokat, vagy nehezebben tájékozódsz sötétben, mint pár évvel ezelőtt, akkor érdemes ráállnod a szemet óvó étkezésre!

A tenger gyümölcseiben és a barna rizsben. C-vitamin: Csipkebogyó, a kivi, a homoktövis, a brokkoli, a gránátalma és a citrusfélék. E-vitamin: Mandula, mogyoró, napraforgómag.

ha a látás mínusz, akkor rövidlátás

D-vitamin: A napfény az elsődleges forrása, de az olajos halakban is megtalálható.