4 vitamin, amit még az orvosok is szednek

A legjobb vitaminok a látáslátáshoz. Egy gyermekorvosi rendelő, ahol azt adjuk, amit Önök várnak: többet és jobbat a szokottnál

a legjobb vitaminok a látáslátáshoz

Az étrendkiegészítő cseppek, tabletták és porok világában bonyolult feladat mindent számon tartani, és eldönteni, melyik pirulát vegyük le a polcról. Van azonban 4 vitamin, amelyet még a szakértők is szednek, a legjobb vitaminok a látáslátáshoz biztosan nem lőhetünk velük mellé. D-vitamin A D-vitamin a csontok egészségének megőrzésén kívül szerepet játszik az immunrendszer működésében, és segít a mentális problémák elkerülésében.

A rendszeres D-vitamin termelődés egyik feltétele a napfénnyel való érintkezés, ami azonban az őszi időszaktól tavasz közepéig igencsak korlátozott, így a legjobb, ha biztosra megyünk, és még a hiánytünetek kialakulása előtt pótoljuk megcsappant készleteinket.

KORONAVÍRUS: mi van a számok mögött? - Dr. Gődény elemez

Cink A cink az egyik legfontosabb ásványi anyag, amely a szervezet fertőzésekkel szembeni küzdelmében segít: erősíti az immunrendszert, és szerepet játszik a testet megtámadó vírusok és baktériumok elleni harcban. Ezenkívül idegrendszerünk számára is nélkülözhetetlen, a kismamák számára pedig kiemelkedően fontos a terhesség alatti egészség megőrzésében.

a legjobb vitaminok a látáslátáshoz

Nemtől és kortól függően a napi cinkszükségletünk valahol 8 és 11 mg között mozog, és bár a vörös húsok, diófélék, kagylófélék és a búzacsíra is tartalmazza, ezekből mégsem valószínű, hogy minden nap fogyasztunk, így jó, ha célzottan pótoljuk napi cinkszükségletünk — például multivitamin formájában.

C-vitamin A C-vitamin, más néven aszkorbinsav, antioxidáns tulajdonságokkal rendelkezik, így nagyban hozzájárul immunrendszerünk erősítéséhez, bőrünk és hajunk szépségéhez, sőt érrendszerünk egészségéhez is.

a legjobb vitaminok a látáslátáshoz

Ez utóbbi előnyét tanulmányokkal is alátámasztották, melyek szerint a megfelelő mennyiségű C-vitamin bevitel csökkenti a trombózis kialakulásának kockázatát. Bár a vitamin rengeteg gyümölcsben és zöldségben megtalálható, ezek hőkezelésükkor veszítenek vitamintartalmukból, így legalábbis az őszi-téli időszakban ajánlott egy kis plusz mennyiséget is szervezetünkbe juttatni belőle.

Antioxidánsok — lutein és zeaxantin A lutein és zeaxantin nevű antioxidánsok nagy mennyiségben találhatóak meg a retinában — különösen a sárgafolt területén, amely a finom vizuális aktivitásért felelős —, ahol az UV-sugarak elleni védelemért és az oxidatív károsodások megelőzéséért felelősek.

a legjobb vitaminok a látáslátáshoz

Azonban nem csak a makuláris degenerációval szembeni hatékonyságukat bizonyították, hanem felfedezték azt is, hogy a magasabb lutein- és zeaxantin-szint fokozott kognitív teljesítményhez is vezet. Bár az antioxidánsok sok leveles zöldségben vannak jelen, felszívódásuk még egy változatos és egészséges étrend mellett is problémás lehet, ezért célszerű kiegészítést alkalmazni: luteinből 10 mg, zeaxantinból pedig 2 mg az ajánlott napi mennyiség.

a legjobb vitaminok a látáslátáshoz

Vitaminokat, ásványi anyagokat és nyomelemeket tartalmazó komplex étrend-kiegészítő készítmények.